Sunday, July 15, 2012

Gap: 60

Saya tidak suka ada benteng/sekatan disebabkan oleh status atau disebut gap dengan staf saya.  They are freely to come and talk to me and I always remind them that they are not only my staffs but they are also my FRIENDS.  Saya sentiasa mahu menjaga urusan maknusiawi.  Urusan sesama manusia!

But, being a superior, for me is you MUST NOT break the rules/ laws.  Doing bad things/ behaviors together with them worsen the situation.  Ia akan menghilangkan rasa hormat.  Ketua telah buat salah, anak buah ikut dan teguran atau didikan untuk membetulkan mereka di kemudian hari adalah amat sukar!

Bila seorang ketua menegur staf ketua lain yang berbuat salah itu, senang-senang sahaja teguran itu diperlekehkan kerana ketua mereka sendiri okay dengan kesalahan itu.  Mereka berjemaah melakukan kesilapan or break the rules!

Ianya penyakit yang membarah di dalam sektor perkhidmatan awam.

Ya Allah, lindungilah saya daripada melakukan kesalahan selagi saya masih Engkau hidupkan.

No comments:

Post a Comment

What Say U?