Tuesday, July 3, 2012

Cuti-cuti Malaysia Part I: 55

Bersempena cuti sekolah Mei-Jun lepas, saya ajak husband untuk bawa anak-anak berjalan-jalan.  It was the first time after 10 years of marriage and having 3 kids.  Bukan tak pernah jalan-jalan untuk cuti-cuti Malaysia tetapi sebelum ini ia lebih kepada sambil menyelam minum air.  Sambil balik kampung kat Perak, sambil tu ke Zoo Taiping.  Sambil2 family day kat Bukit Merah Laketown/ PD/ Kuantan/ Melaka, sambil2 cuti dengan husband dan anak-anak.
Ia juga bersempena usia perkahwinan kami yang ke-10 pada bulan Mei.

EKali ni kami plan semua dari A to Z.   Bermula dengan booking hotel dengan mengambil kira logistik kedai makan dan tempat2 yang nak dilawati, juga keupayaan suami untuk drive dari rumah ke tempat lawatan.  Oleh kerana ianya mesti dibuat time cuti sekolah, hotel mesti ditempah sebulan lebih awal.  Hotel rate memang melambunglah, but affordable for two days stay.  Biliknya pun, sangat ok!

Ehsan:Eyriqazz.com-TQ

Yang seterusnya penting adalah kolam renang.  A MUST for cuti-cuti.  Budak-budak memang tunggu time nak berendam je lah.  So, swimming pool pun sangat cantik.  Yang bentuk lapan tu, khas untuk Khadijah.  Tinggi air hanya paras betis…sangat sesuai! Saya je tak berendam..geli lah pulak..penuh dengan urine...hahaha..kalau kolam agak-agak besar macam sunway lagoon tu, tergamaklah jugak sbb terasa seperti urine telah diluted!


Ehsan: Agoda.com-TQ


Selain tu, sebab membawa baby yang masih berusia 10 bulan, kami hadkan tempat melawat kepada 3 sahaja.  Risau baby mengamuk sebab panas jalan2!  Lagipun, plan saya sebenarnya nak bersantai-santai dgn baca majalah/ buku, tidur puas-puas, makan-makan dan rileks.
Then, we decided to cuti-cuti @ Melaka.  Ianya 2 jam perjalanan kereta.  Kami memang plan tak nak jauh-jauh sebab husband dah tak sekuat dulu.  Kalau jarak perjalanan dah 350 km (balik Kg. Bukit Merah), sah lah esok husband akan tidur seharian.  Maka, habislah program jalan-jalan kami.
To be continued………


No comments:

Post a Comment

What Say U?