Monday, April 23, 2012

Radikal kah saya?:041

Saya bendahari Kelab Kebajikan, di pejabat saya.

Telah dipersetujui oleh Pengarah, yuran dikutip sebanyak RM 5 /bulan.  Ianya untuk aktiviti mesra harmoni staf (jamuan/ hadiah kelahiran/ hadiah perkahwinan) dan ihsan (kematian/ musibah).

Tapi, ianya tugas yang sukar, bila orang ramai tidak merasa bertanggungjawab untuk membayar yuran.  Menjadi dua kali sukar bila pengumuman memohon bayaran pun orang tanggalkan daripada dinding pengumuman.  Tiga kali sukar bila duit kelab selalu akan diminta untuk menampung belanja jamuan yang selalunya mencecah RM 600 (baca: 60 orang staf, caj 1 kepala RM 10).

Jadi, saya e-mel kan kepada semua staf rekod pembayaran mereka dan memohon pembayaran.  Dengan ilham yang Allah beri, saya sertakan sekali bayaran secara mudah iaitu melalui online.  Bank-in kan saja.  Sekarang ini pula, maklumat di hujung jari.  Tak perlu ke bank.  Taip2 sahaja, sampailah depan akaun bank.

Saya masih memerhati reaksi staf/ warga ofis/ rakan2.  Saya masih menunggu maklumbalas.  InsyaAllah, saya memohon kepada Allah tindakan yang berhikmah!  Ampunkan saya Ya Allah jika telah bertindak ekstrem/ radikal.

No comments:

Post a Comment

What Say U?