Tuesday, April 17, 2012

Lagi-lagi APC:037

Saya tidak ingat samada ianya hadith ataupun firman Allah, tetapi ia berbunyi begini;

"Kadangkala rezeki itu Allah bagi melalui manusia dan kita sebagai seorang manusia seharusnya memudahkan rezeki / memberi ruang/ peluang rezeki kepada orang lain".

Alhamdulillah saya mendapat APC.  Ianya satu penghargaan dan kepercayaan orang atasan kepada saya.  Rezeki Allah melalui bos saya dengan beliau memberi penilaian yang baik terhadap kerja-kerja saya.

Alhamdulillah staf saya juga berkongsi pentas dengan saya, insyaAllah melalui penilaian baik saya terhadap kerja-kerjanya yang tidak mengenal jemu.

Tahun sebelumnya, seorang lagi staf saya juga telah menerima APC.  Alhamdulillah dan ia rezeki Allah kepadanya melalui penilaian yang bagus daripada saya sebagai orang atasan.  Beliau juga pada tahun ini telah berjaya naik pangkat!

Ianya rezeki daripada Allah yang datangnya melalui saya.  Sebaiknya kita tidak mencantas rezeki orang lain dengan berdengki dan busuk hati. 

Congratulations to Amin and Salwa! Owh, to my boss too, Encik Ahmad Tarmizi..kita berkongsi pentas tahun ni.

2 comments:

  1. Congrats Anis...

    xde buat kenduri nasi arab utk family ker ;)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah n thanks Kak Durra for the wish.

    InsyaAllah plannya begitu, sebab mak dgn ayah kaki nasik arab. Lagipun, tu yang diorang dok sebut2.

    ReplyDelete

What Say U?