Sunday, October 23, 2011

Ubat pengsan-005

Khadijah Hani (KH) telah dikhatankan semalam.  Saya sengaja mengkhatankan KH awal, semasa saya masih bercuti 3 bulan ini.  Lagipun, dengan usia yang sekecil 3 bulan, KH tidak mungkin merasai apa-apa.

Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar dan KH langsung tidak menangis.  Rileks sahaja dia.  Saya pula terkejut sebab tiba-tiba saja doktor kata dah siap.

Balik ke rumah, saya terus cakap kuat-kuat.

Saya                    : Dalam rumah ni, semua orang dah bersunat.  KH yang kecik pun dah sunat. 
                              Angah je yang belum!!
Angah (Azeem)  : Nanti bulan 12 Azeem sunat lah, nak masuk darjah 1. Dia tergelak-gelak
                              malu.
Saya                    : Yelah, nanti cuti sekolah lama baru Azeem sunat.
Azeem                : Nanti ibu mintak doktor ubat pengsan ye masa Azeem sunat.
Saya                   : Hahahahahah...ubat pengsan? Semua isi rumah ketawakan dia.
                            Azeem bukan nak kene operate. 
Azeem                : Tapi, nanti sakit.
Saya                   : Nanti doktor bagi lah bius kat penis Azeem.  Takde lah rasa sakit sangat.
Azeem               : Ha-ah, bukan sakit sangat pun.  Doktor potong kulit je.
Saya                   : Ye Azeem, macam kene gigit semut je. (Dalam hati: tau pulak dia potong kulit je).
Azeem               : Nanti Azeem tak boleh makan telur kan, bu?
Saya                  : Ye, nanti gatal2.  Kawan Azeem yang cakap?
Azeem               : Ye, dia dah sunat tapi dia makan semua.
Saya                  : Owh....
Azeem, anak kedua kami.  Kalau ikutkan umur, bulan 12 nanti baru masuk 6 tahun.  Jadi, kadang-kadang dia nampak matang dari usia sebenar (Baca: sebab dah bersekolah awal dan matang selalunya time bersembang) dan kadang-kadang macam budak kecik sahaja (baca: sebab sangat leka dengan bermain, keje sekolah memang sangat liat nak siapkan).

One month to go before December.  Azeem, get ready!!

No comments:

Post a Comment

What Say U?