Thursday, October 27, 2011

Oprah-008

Semenjak ada Astro, rancangan kegemaran saya adalah Oprah.  Disebabkan saya akan conquer tv bila cerita Oprah mula, abang dan anak-anak pun terpaksa layankan saja.

Semalam adalah episod Oprah' surprise spectacular dan seperti motonya what you give you get back, mcm2 kejutan istimewa diberikan kepada Oprah, semuanya kerana jasa dan keprihatinan beliau.

Athirah       : Bu, baik kan Oprah. Banyak dia tolong orang.
Saya           : Ya. Dia baik hati dan banyak duit.
Athirah      : Nanti kan kat akhirat, kalau Allah tanya along siapa yang along nak bawak masuk
                    syurga dengan along, along nak bawak Oprah.
Saya           : Haaaa?? (Dalam hati macam dia tau-tau je Oprah tak boleh masuk syurga).
Athirah      : Boleh kan bu?  Sebab Oprah baik.
Saya          : Boleh kalau Oprah itu orang Islam.  Kalau along betul-betul sukakan Oprah,
                    doakan dia masuk Islam.  Hanya orang Islam sahaja boleh masuk syurga Allah.
Athirah      : Owh...sambil angguk-angguk kepala.

Anak, macam-macam soalan kamu.  Semoga Allah terus memberikan ibu dan abah jawapan terbaik untuk setiap persoalan kamu.

No comments:

Post a Comment

What Say U?