Wednesday, May 23, 2012

Vitamin B-Complex: 45

Kawan saya bagi saya sebiji untuk cuba.  Dia kata kalau ikutkan deskripsi pada botol vitamin, ia boleh merehatkan saraf dan otot (relaxing effect).  Cerita mudahnya, vitamin ini sesuai bagi mereka yang sangat kelam kabut bila kejar deadline dan sedikit haru biru (terlompat-lompat sebab nak cepat ke sana ke mari).  Tambah dia lagi, vitamin ini akan menurunkan tahap stress seseorang.
Saya teruja.  Saya pun kelam kabut juga.  Setuju cuba, tambahan pula percuma.  Hehehe.
Mesyuarat jam 2.30 petang- saya adalah setiausaha.  A bit stress sebab mesyuarat adalah gerak kerja untuk implement ISO to all our laboratories.  Big job! It will be a dreadful months and years...
" Why I still nervous and stress?" Tanya saya pada kawan saya yang bagi cuba vitamin itu.  Dia pengerusi mesyuarat.
"Owh, tindakbalas adalah selepas 3 jam". 
Laaa, baru bagitau.  No wonder lah I feel the same, before I took the medicine.  Tiada perubahan!
Balik rumah-6.15 pm sampai.  Alhamdulillah.
Saya siram pokok keliling rumah.
Saya angkat semua baju kering di ampaian.
Saya sedia bahan-bahan masak untuk makan malam. 
Dan saya dengan tenang mula memasak ikan tenggiri percik!
Tiada bergegas-gegas.  Tiada panas hati.  Tiada terkocoh-kocoh buat kerja sambil mulut ngomel-ngomel, seperti selalu-selalu.
Saya rasa, itu kesan vitamin B-complex.  Y a Allah, menakutkan pula.
Saya tak jadi untuk mengambilnya sebagai daily supplement.

No comments:

Post a Comment

What Say U?