Sunday, January 13, 2013

Azam 2013:89

Saya telah diminta sahabat baik untuk menyenaraikan azam saya tahun ini.  Before this, she has listed her azams and hers are very inspirational!

Saya nak copy paste sahajalah e-mel saya kepadanya menjawab sedikit sebanyak permintaannya. (Kes malas nak menulis ni, hehehe).

"Saya memang sedang mengumpul semangat untuk menyambung pengajian. Dua rakan sejawat telah pulang bekerja semula daripada cuti belajar menyambung PhD. Kalau ikutkan comfort zone, tak perlu pergi pun tak ape sbb once you naik pangkat, in shaa Allah gaji u akan naik juga, so buat apa lah susah2 kan untuk pening kepala belajar. Dulu masa saya sambung master pun begitu, saya mengumpul semangat dan kata2 sokongan keluarga dan sahabat. Dengan izin Allah melalui sokongan mereka, saya sambung juga! Alhamdulillah...ianya memang bermanfaat.
 
Saya sukar untuk menulis azam kerana selalunya bila ditulis, ia tidak akan menjadi sangat. Saya sematkan dalam hati, tekad dalam diri, in shaa Allah lebih berdisiplin dan terlaksana. Sikit namun mesti istiqomah.
 
Cumanya saya akan menjadi lebih baik/ positif/ jauh daripada mazmumah dengan berpegang kepada "Sebenarnya apabila kita dikelilingi oleh orang yang selalu menyakitkan hati kita, ingatlah Allah sedang mengajar kita untuk SABAR dan banyak mengadu kepadaNya". 
 
And truly, I am surrounded with that kind of people, though it is isolated case but very influenced to my emotional state, hahaha..(sensitip sgt sejak dah aging ni!)

Saya mesti jadi BAIK untuk mendidik anak-anak menjadi BAIK. KPI anak baik adalah menjadi al-haafiizh dan al-hafeezah. Saya takut benar dengan neraka Allah, dan sangat berharap kpd syurgaNya namun saya sedar bahawa saya ini seperti tidak layak kerana banyak dosa. 
 
Oleh itu, in shaa Allah dengan rahmat Allah, syafaat al-hafiizh dan al-hafiizhah boleh membawa ahli keluarga yang telah pasti ke neraka ke dalam syurga. Anak saya 3, in shaa Allah 30 org ahli keluarga boleh dibawa bersama-sama agar kami semua dapat dikumpulkan sebagai sebuah keluarga di syurga sebagaimana Allah mengumpulkan kami sebagai sebuah keluarga di dunia.

Jadi, jalan/ aktiviti ke arah 2 perkara di atas is a very long list!

If you all still want the list, nanti senang2 I taip..

No comments:

Post a Comment

What Say U?